Tartson be 7 szabályt és fogyjon egy hét alatt 4,5 kilót

Fogyjon az íróasztalnál ülve, Nagyon komoly veszélyekkel jár az ülő életmód!

Nagyon komoly veszélyekkel jár az ülő életmód! | Diéta és Fitnesz

Nagyon komoly veszélyekkel jár az ülő életmód! Az ülő életmód életveszélyes következményei Az ülő életmóddal kapcsolatos problémák túlmutatnak az elhízáson, habár a túlsúly, az elhízás növelheti számos komoly betegség kialakulásának kockázatát.

top 5 fogyás mítosz

A mozgáshiány károsan befolyásolja a zsírégetést, az anyagcsere-folyamatokat és a szervezet inzulinválaszát. Az ilyen fiziológiai változások közel kétszeresére növelhetik a cukorbetegség esélyét, és 14 százalékkal növelhetik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát! Egy as tanulmány szerint az ülő életmód az agyműködést sem kíméli: a kutatás összefüggést talált a mozgáshiány és az agy azon területeinek romló funkciója között, melyek a memória működéséért felelősek.

Peak GYM edzőtermek

Egy kutatás tükrében A Liverpooli Egyetem fiatal felnőttekből álló csoportot vizsgált, akik rendszeresen naponta legalább 10 lépést tettek meg. Az eredmény drámai lett: két héten belül az alanyok testzsír-százaléka megnövekedett — különösen a hasi hízás volt jellemző —, és jelentősen veszítettek az izomtömegükből. Ezzel együtt csökkent az fogyjon az íróasztalnál ülve és nőtt a triglicerinszint. A kevés mozgásnak tehát gyors és potenciálisan súlyos következményei lettek.

A helyzet a szokásos napi mozgásmennyiség visszaállításával jelentősen javult, tehát a negatív változások visszafordíthatók a szakemberek szerint.

Mit okoz a mozgáshiány és az ülő életmód?

Mit okoz a mozgáshiány és az ülő életmód? Szorongás, depresszió Minél több időt tölt az íróasztala mellett ülve, annál nagyobb a depresszió kialakulásának kockázata még akkor is, ha rendszeresen, heti legalább két alkalommal sportol.

fogyás karne ke fayde

Különösen akkor veszélyes az ülőmunka, ha képernyő előtt töltött foglalkozást jelent. A hosszú, monitor előtti idő megzavarhatja az alvási szokásokat — megnehezíti az elalvást és a új fogyókúrás technológia —, ami fokozhatja a stresszt, szorongást, súlyosabb esetben depressziót okozhat. Hát- és nyaki fájdalmak Már napi 4 órányi ülés is extra módon megerőlteti a gerincet és a nyak izmait. Ha rendszeresen hosszú időt tölt a gép előtt, fontos, hogy megfelelő széket válasszon, és mindig ügyeljen a helyes testtartásra.

Emelje meg úgy a széket, hogy a váll és a gerinc ne hajoljon előre! Ezenkívül a rendszeres testmozgás mellett érdemes minden nap nyújtó- és törzserősítő gyakorlatokat végeznie. Régen minden ez is jobb volt?

Az ülő életmód életveszélyes következményei

Kétszáz évvel ezelőtt az emberek mindössze öt órát ültek naponta. Napjainkban a felmérések szerint összesen alig egy órát töltenek aktív mozgással a városi, ülőmunkát végző emberek.

agen karcsúsító bozót szépség

Magasabb kockázat a daganatos betegség kialakulására Az ülő életmód, a testmozgás hiánya miatt növekedhet a kockázat vastagbél- tüdő- és egyes nőgyógyászati daganatok kialakulására. A rendszeres testmozgás segíthet optimális szinten tartani a testsúlyt, de ülőmunka mellett ez még így is nehezebb lehet. Az órákon át tartó mozdulatlanságot ugyanis nem lehet semlegesíteni néhány nagy intenzitású edzéssel, pár kilométeres futással.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

És ahogy már említettük, az elhízás hozzájárulhat a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a cukorbetegség kialakulásához! Migrén A migrén egyre több embert kínoz.

15 PERC HIIT EDZÉS! 100% ZSÍRÉGETÉS!

Kialakulásának pontos oka nem ismert, de a sok fogyjon az íróasztalnál ülve és a helytelen testtartás miatt kialakult izommerevség vagy izomgörcs is állhat a háttérben. A koponya alatt és az egyes nyakcsigolya között, vagy az egyes és kettes nyakcsigolya között húzódó pici lokális izmok funkciózavara kiválthat migrénes fejfájást. Megnő a mélyvénás trombózis kialakulásának esélye Mélyvénás trombózis során vérrög alakul ki általában az alsó végtagok valamelyik, nem közvetlenül a bőr vagy a nyálkahártya alatt futó vénájában.

Minőségi ígéret

Azoknál a nőknél, akik hetente több mint 40 órát ülnek, több mint kétszeres a tüdőembólia kockázata, mint azoknál, akik kevesebb mint 10 órát ülnek. Mit tehet ellene? Fontos lenne, hogy ne csak a nap egy meghatározott időpontjában végezzen testmozgást, hanem a nap folyamán többször, minél gyakrabban.

  1. Fogyni szeretne? Dolgozzon állva | DÉLMAGYAR
  2. Glikémiás index vs glikémiás terhelés fogyás
  3. Sat izabgol fogyáshoz
  4. Ételek jó a fogyáshoz
  5. A kutatók 46 korábbi tanulmány eredményeit elemezték, ezek résztvevő adatait tartalmazták.

Ülőmunka mellett minden órában tartson perc mozgás-szünetet! Ez kevésnek tűnik, mégis sokat jelent az egészsége szempontjából.